عکس نوشته

فریمن دایسون؛ جهان می دانسته ما می آییم!!

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
فریمن دایسون (Freeman Dyson)، فیزیکدان آمریکایی مطرح معاصر، متولد 15 دسامبر 1923 میلادی؛ "هر چه بیشتر من جهان و تفصیل ساختار آن را بررسی می کنم، شواهد بیشتری می یابم که جهان به نحوی می دانسته است ما می آییم."(1)

ولفگانگ اسمیت؛ "خدا، تنها یقین مطلق است"

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
ولفگانگ اسمیت، ریاضی دان، فیزیکدان، فیلسوف دین و دین پژوهی امریکایی است. او که در سال 1930 به دنیا آمده است، در سن 18 سالگی یعنی در سال 1948 در رشته های فلسفه، فیزیک و ریاضی از دانشگاه کورنل فارغ التحصیل شد. درجه کارشناسی ارشد خود را در رشته فیزیک از دانشگاه پرودو و دکترای ریاضی خود را از دانشگاه کلمبیا گرفت. از او آثار متعدد و مطرحی به چاپ…

پل دیویس؛ بهترین پذیرش برای حیات، اتفاقی نیست

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
پل دیویس(paul Davies) از فیزیک دانان مطرح معاصر و استاد دانشگاه ایالتی آریزونا؛ "اگر پذیرش جهان طبیعت برای حیات نتیجه شانس بود، انتظارمان این بود که جهان حداقل پذیرش را برای حیات داشته باشد، نه بهترین پذیرش را. اما درجه پذیرشی که ما برای حیات در جهان مشاهده می کنیم، بسیار فراتر از آن است که برای بروز چند مشاهده گر لازم می باشد که به عنوان گزینش گر جهانی…

قصر باشکوه حیات، اتفاقی نیست!! مطلب ویژه

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
ممکن است تصادف و اتفاقات سبب این شکل جالب شده باشد، اما اتفاقات بعدی نمیتواند این شکل را به خانه ایی گرم و زیبا برای زندگی تبدیل کند. همه می دانیم که قصر باشکوه و شگفت آور "حیات" آن قدر از پیچیدگی و مهندسی گسترده ایی برخوردار بوده که حتی سرسخت ترین دانشمندان مادی هم هیچ توجیهی برپایه همه قوانین و همه معادلات مادی نداشتند و تنها گفتند؛ نمی دانیم.

رنه دکارت؛ سرونوشت های روح انسانی

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
رنه دکارت (Descartes) قرن هفدهم، پدر فلسفه مدرن؛نه علم، دین را در تنگنا قرار می دهد و نه دین علم را. استقلال هریک برای دیگری پذیرفتنی است، زیرا قلمرو علم، طبیعت بوده و ابزار آن ریاضیات و تجربه است و عرصه دین، سرنوشت های روح انسانی است که به سوی ابدیت سرازیر می شود.(1)

هگل؛ رشد عقل با علم و دین

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
گئورگ ویلهلم فریدریش هگل، فیلسوف بزرگ آلمانی قرن نوزدهم؛ علم و دین، دو حقیقت مستقل نیستند، بلکه هر دو از حالات ضروری عقل هستند و برای رشد عقل دنبال یکدیگر می روند(1)
صفحه1 از2